Punten prikken met juiste Z ?

• G.Bouwens
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Punten prikken met juiste Z ? werd gestart door G.Bouwens

Posted 28 dec 2010 20:35 #1745
Mbv de point creation tool lukt het mij niet om 3D punten te prikken die meteen de juiste hoogte overnemen van de 3d line. Standaard is dit "0" of een vaste maat of je moet dit bij elk punt handmatig invoeren.
Om het door mij gewenste resultaat te kunnen bereiken plaats ik eerst Acadpoints op de lijn die ik later weer converteer naar Cogopoints.
Niet een ideale werkwijze. Weet iemand een betere methode?
heb ook al op Autodeskforum gezocht, maar kom niet veel verder.
Last Edit:28 dec 2010 21:20 door G.Bouwens
Laatst bewerkt 28 dec 2010 21:20 door G.Bouwens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anton Huizinga
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Punten prikken met juiste Z ?

Posted 29 dec 2010 13:45 #1746
Als je bij je settings instelt dat "Prompt for elevations" is ingesteld op Manual, dan krijg je bij het plaatsen van punten met de methode Manual de vraag om een hoogte op te geven. Dit is de hoogte van een 3D poly als je daar op snapt, dus je kunt op enter drukken of rechter muisknop en je hebt de juiste hoogte.

Als je ingesteld hebt op Automatic, dan neemt het de standaardhoogte over, zoals bij de settings is ingesteld bij Default Elevation. Mooier zou zijn dat Automatic betekent dat je de objecthoogte krijgt, maar dat zit er niet in.

Je kunt ook de methode "Polyline Vertices - Automatic" gebruiken om punten te plaatsen op knikpunten van je 3D poly. Dan wordt de Z-waarde ook overgenomen.
door Anton Huizinga

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Pascal Wesolek