surface kleuren
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Ik had een vraag betreffende surfaces.
In MX kan je een triangulatie (surface) seeden, oftewel tussen randen verharding kan je aangeven dat de triangulatie grijs wordt, of tussen bermlijnen bijvoorbeeld een groene kleur toevoegen.
Nu vroeg ik me af of dit ook in civil kan, zonder corridors te gebruiken? Dus een surface met 3d polylijnen in verschillende lagen als breaklines die de kleur van de surface wijzigen.
In MX kan je een triangulatie (surface) seeden, oftewel tussen randen verharding kan je aangeven dat de triangulatie grijs wordt, of tussen bermlijnen bijvoorbeeld een groene kleur toevoegen.
Nu vroeg ik me af of dit ook in civil kan, zonder corridors te gebruiken? Dus een surface met 3d polylijnen in verschillende lagen als breaklines die de kleur van de surface wijzigen.
door r.griffith@geonius.eu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jordy Brouwers
- Platinum lid
Nee bij mijn weten niet. Je kunt wel corridors op deze manier laten inkleuren, maar geen surfaces .
door Jordy Brouwers
- Richard de Nier
- Senior lid
Dit is mogelijk in MX door de string methodiek. Dus niet mogelijk in Civil 3D. Alleen via corridor surfaces. En dan nog behoorlijk bewerkelijk.
door Richard de Nier
- Anton Huizinga
- Premium lid
Je hoeft geen corridor surfaces te maken om in te kleuren, als je de subassembly shapes voorziet van de juiste shape style met nette materiaalkleuren, dan is je corridor al mooi ingekleurd. Hoef je niks meer aan te doen.
door Anton Huizinga
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Jammer dat dit er niet in zit, misschien een optie voor voor 2012...
Omdat de geometrie uit MX komt heb ik geen corridors,
in dat geval maak ik 2 surfaces, 1 surface met alle verhardingen en 1 surface met groenwerk, dan kom ik ook al een eind.
Nog bedankt, groeten Robin
Omdat de geometrie uit MX komt heb ik geen corridors,
in dat geval maak ik 2 surfaces, 1 surface met alle verhardingen en 1 surface met groenwerk, dan kom ik ook al een eind.
Nog bedankt, groeten Robin
door r.griffith@geonius.eu
Moderators: Pascal Wesolek