Profiles verwijderen

• Rutger Wuyts
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Profiles verwijderen werd gestart door Rutger Wuyts

Posted 09 feb 2011 17:13 #1782
In de help van civil 3d staat:

"You can permanently delete a profile by selecting it in the drawing (or in Toolspace) and pressing the Delete key."

Kan je een profiel selecteren via de toolspace? Volgens mij niet, maar ik zou eigenlijk ook niet weten waarom de profiles niet toegevoegd zijn aan de prospector tab van de toolspace, misschien weet iemand wel waarom?

Anyway heb het al een paar keer gehad dat ik een profiel wil intekenen in een profile view, maar dat dan alle knoppen in de profile layout tools (geometry editor) geshadet staan zodat ik dus niks kan tekenen. Enige oplossing volgens mij is dan afsluiten en opnieuw de tekening openen, maar dan wordt dat profiel niet verwijderd, maar dan kan je wel weer de profile layout tools gaan gebruiken (komt er ook wel altijd en irritante (1) na de naam van het profiel omdat ik het eerste niet heb kunnen verwijderen).
Weet tot nog toe geen manier om dat bestaande 'onzichtbare' profiel te selecteren omdat het profiel dus ook niet getekend is en deze profielen dus ook niet in toolspace terug te vinden zijn. Enige manier dat ik weet is alles selecteren (ctrl-A) en dan alles manueel deselecteren en dan heb je soms nog het juiste onbestaande profiel over dat je kan verwijderen.

Anyway een aantal problemen dus, mss dat iemand daar oplossingen/ervaring mee heeft?

mvg

Rutger
door Rutger Wuyts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jordy Brouwers
  • Platinum lid
  • Platinum lid

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Profiles verwijderen

Posted 09 feb 2011 18:04 #1783
In de toolspace staan de profielen onder de alignments waaraan ze gekoppeld zijn. Even op de plusjes klikken, en daar kun je ze verwijderen.
door Jordy Brouwers

• Rutger Wuyts
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Rutger Wuyts in topic Re:Profiles verwijderen

Posted 10 feb 2011 09:01 #1785
ja heb het teruggevonden, was nochtans zeker dat ik daar ook gezocht had, maar blijkbaar toch nog niet.

Dat is dus wel 1 probleem opgelost, maar iemand al ervaring gehad met het feit dat alle knoppen in de profile (of ook alignment) layout tools (geometry editor) geshadet staan zodat je niets kan tekenen? Dit gebeurt gewoon na openen van create alignment by layout of create profile by layout en als ik de tekening dan afsluit en terug open en hetzelfde doe zijn de knoppen in de layout tools niet meer geshadet, maar dat heropenen van de tekening is toch wat omslachtig.

Is dit een (gekende) bug in civil3d of zou dat toch aan iets anders kunnen liggen?
door Rutger Wuyts

• Jordy Brouwers
  • Platinum lid
  • Platinum lid

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Profiles verwijderen

Posted 10 feb 2011 10:15 #1788
heb ik ook wel eens gezien, doch niet meer in 2011 volgens mij.
door Jordy Brouwers

• Richard de Nier
  • Senior lid
  • Senior lid

Beantwoord door Richard de Nier in topic Re:Profiles verwijderen

Posted 16 feb 2011 10:30 #1791
Ik heb het laatst nog in 2011 gehad, dus dit probleem is nog steeds niet verholpen.

Een profiel verwijderen die nog niet is geplaatst kan inderdaad niet zonder dit profiel eerst te plaatsen in de tekening.
door Richard de Nier

• luit
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door luit in topic Re:Profiles verwijderen

Posted 23 mrt 2011 12:10 #1860
als je de tekening sluit en opnieuw opent is dit bij mij verholpen.
door luit

Moderators: Pascal Wesolek