Volume surface
- Henri Latour
- Offline Onderwerp Auteur
- Junior lid
Hallo,
Ik ben bezig om frees/uitvul cijfers weer te geven in een dwarsprofiel. Echter kan ik niet vinden hoe ik een volumesurface kan toe voegen aan mijn sectionview/samplelines. Is dit wel mogelijk?? Lijkt me raar als je een volumesurface wel in een quick-profile kan weergeven maar niet in een section.
Alvast bedankt voor de hulp/tips
Ik ben bezig om frees/uitvul cijfers weer te geven in een dwarsprofiel. Echter kan ik niet vinden hoe ik een volumesurface kan toe voegen aan mijn sectionview/samplelines. Is dit wel mogelijk?? Lijkt me raar als je een volumesurface wel in een quick-profile kan weergeven maar niet in een section.
Alvast bedankt voor de hulp/tips
door Henri Latour
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jurjen van den Berge
- Bezoeker
Henri,
Werkt het niet door je volume surface in een normaal surface te pasten en deze in de section view op te nemen? Ik heb het niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat dit zou werken.
Je kunt in ieder geval wel de freescijfers in een aparte band aangeven door een gebruik te maken van de je bestaande en nieuwe surface-hoogtes.
Laat maar horen of het gelukt is.
Werkt het niet door je volume surface in een normaal surface te pasten en deze in de section view op te nemen? Ik heb het niet geprobeerd maar kan me voorstellen dat dit zou werken.
Je kunt in ieder geval wel de freescijfers in een aparte band aangeven door een gebruik te maken van de je bestaande en nieuwe surface-hoogtes.
Laat maar horen of het gelukt is.
door jurjen van den Berge
- Jarno de Jong
- Bezoeker
Een voor op de wish list!
.........Maar met een omweg kun je de freescijfers toch in je bands krijgen!
1.) Een nieuwe Section Data Band style aanmaken --> Freescijfers
2.) Bij Grade break het volgende invullen --> <[Section1 Elevation Minus Section2 Elevation(Um|P2|RN|AP|GC|UN|Sn|OF)]>
3.) Vanuit je corridor een surface van "Mill" maken
4.) Sections genereren en de properties even instellen
Als je het allemaal goed doe komen er netjes de te frezen dieptes in je band te staan.
Succes!
.........Maar met een omweg kun je de freescijfers toch in je bands krijgen!
1.) Een nieuwe Section Data Band style aanmaken --> Freescijfers
2.) Bij Grade break het volgende invullen --> <[Section1 Elevation Minus Section2 Elevation(Um|P2|RN|AP|GC|UN|Sn|OF)]>
3.) Vanuit je corridor een surface van "Mill" maken
4.) Sections genereren en de properties even instellen
Als je het allemaal goed doe komen er netjes de te frezen dieptes in je band te staan.
Succes!
door Jarno de Jong
Moderators: Pascal Wesolek