AutoCAD Civil 2012 bestanden
- Dick de Jongh
- Premium lid
Beantwoord door Dick de Jongh in topic Re:AutoCAD Civil 2012 bestanden
Posted 15 jul 2011 10:10 #2029
Mooi verhaal Edward
hier uit blijkt dat je duidelijke afspraken moet maken
Hoe of wat je aan gaat leveren
hier uit blijkt dat je duidelijke afspraken moet maken
Hoe of wat je aan gaat leveren
door Dick de Jongh
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eelko
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Bedankt voor de reactie's
dan zal ik het maar via land xml moeten doen
gelukkig is het toch mogelijk om er in een oudere civil versie mee te werken.
dan zal ik het maar via land xml moeten doen
gelukkig is het toch mogelijk om er in een oudere civil versie mee te werken.
door Eelko
- Edward Winter
- Senior lid
Beantwoord door Edward Winter in topic Re:AutoCAD Civil 2012 bestanden
Posted 15 jul 2011 12:22 #2033
Let wel dat bij export via LandXML niet alle informatie behouden wordt. Als je tangency (Fixed/Floating/Free) hebt toegepast op een alignment gaan die niet mee naar C3D 2011/2010.
door Edward Winter
- Bert Douma
- Bezoeker
Ik heb precies hetzelfde probleem als Eelco, mijn civil 3D bestanden die eenmaal geopend en opgeslagen zijn in 2012 kunnen niet meer bewerkt worden in bijvoorbeeld 2011. Ik snap dat nieuwe objecten die in de versies voor 2012 niet voorkomen niet bewerkt kunnen worden in eerdere versies, maar surfaces en andere basic dingen zouden toch gewoon bewerkt moeten kunnen worden? Onnodig ingewikkeld en verschrikkelijk irritant dat dat niet kan, ondanks dat je in principe in de zelfde bestandsversie opslaat, namelijk DWG 2010!
Iets voor een wishlist of update?
Iets voor een wishlist of update?
Last Edit:09 aug 2011 12:14
door Bert Douma
Laatst bewerkt 09 aug 2011 12:14 door Bert Douma.
- Jordy Brouwers
- Platinum lid
Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:AutoCAD Civil 2012 bestanden
Posted 09 aug 2011 21:46 #2057
Dit is een probleem waar Autodesk ook mee worstelt. Omdat bepaalde functionaliteit niet wijzigt van sommige onderdelen, wil dat niet zeggen dat de objecten structuur in de DWG niet veranderd.
Men heeft momenteel de strategie dat de vernieuwingen zodanig (kunnen) zijn, dat er ieder jaar een nieuw Civil 3D bestandsformaat uitkomt, itt de DWG die in je in de 3 a 4 jaar veranderd. Ook wordt ieder jaar weer opnieuw overwogen, om van dit model af te stappen. Dat kan echter alleen bij de update naar een nieuw DWG formaat, waarbij ' reserveringen' gemaakt worden in de DWG voor nieuwe civil 3d functies. Als dat gebeurd, kunnen we in civil 3d wel een jaartje terug, maar grote veranderingen kunnen dan 1 keer per 3 a 4 jaar worden doorgevoerd.
Overigens wordt dit ook keurig gemeld bij het openen van een Civil 3D 2011 tekening, maar ja wie leest dat nu...
Men heeft momenteel de strategie dat de vernieuwingen zodanig (kunnen) zijn, dat er ieder jaar een nieuw Civil 3D bestandsformaat uitkomt, itt de DWG die in je in de 3 a 4 jaar veranderd. Ook wordt ieder jaar weer opnieuw overwogen, om van dit model af te stappen. Dat kan echter alleen bij de update naar een nieuw DWG formaat, waarbij ' reserveringen' gemaakt worden in de DWG voor nieuwe civil 3d functies. Als dat gebeurd, kunnen we in civil 3d wel een jaartje terug, maar grote veranderingen kunnen dan 1 keer per 3 a 4 jaar worden doorgevoerd.
Overigens wordt dit ook keurig gemeld bij het openen van een Civil 3D 2011 tekening, maar ja wie leest dat nu...
door Jordy Brouwers
Moderators: Pascal Wesolek