Metreringweergave in bandset lengteprofiel
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Metreringweergave in bandset lengteprofiel werd gestart door r.griffith@geonius.eu
Posted 25 jul 2011 14:05 #2051
Hallo,
Ik heb een vraag over het weergeven van metreringen onder een lengteprofiel.
Met de NLCS C3D Benelux standaard geeft hij een metrering van bijvoorbeeld KM 68,8 als 68800.000 weer.
Mijn opdrachtgever wil dit duidelijk als 68,8 in de band hebben staan. Nou heb ik al even lopen stoeien met de label:
[Station Value(UmFSP3RNSnOFAPTNENW0)]
en ben er achter gekomen dat als ik de p3 in p0 verander dat de .000 er in iedergeval al af is (ik heb nu 68800)
Nu wil ik alleen nog een soort "delen door duizend" actie er achter zetten zodat 68800 als 68,8 wordt weergegeven.
Iemand hier enig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken?
Alvast bedankt.
Ik heb een vraag over het weergeven van metreringen onder een lengteprofiel.
Met de NLCS C3D Benelux standaard geeft hij een metrering van bijvoorbeeld KM 68,8 als 68800.000 weer.
Mijn opdrachtgever wil dit duidelijk als 68,8 in de band hebben staan. Nou heb ik al even lopen stoeien met de label:
[Station Value(UmFSP3RNSnOFAPTNENW0)]
en ben er achter gekomen dat als ik de p3 in p0 verander dat de .000 er in iedergeval al af is (ik heb nu 68800)
Nu wil ik alleen nog een soort "delen door duizend" actie er achter zetten zodat 68800 als 68,8 wordt weergegeven.
Iemand hier enig idee hoe ik dit zou moeten aanpakken?
Alvast bedankt.
door r.griffith@geonius.eu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Roerade
- Bezoeker
Beantwoord door Jeroen Roerade in topic Re:Metreringweergave in bandset lengteprofiel
Posted 25 jul 2011 16:27 #2052
Hoi Robin,
Je kan de station label style zo aanpassen als je zelf wil. Ik weet niet waar je je decimalen hebt weggehaald, maar op dezelfde plek waar ik dat zou doen, kun je ook kiezen voor weergave in kilometers.
1) selecteer je station labels
2) kies in je property scherm bij 'major station label style' voor 'create/edit style'
3) klik in de label style composer op het tabblad Layout bij het kopje Contents op de puntjes
4) wis eerst in het zwarte scherm de huidige content
5) definieer hoe je de content wil weergeven (kilometers, 1 decimaal achter de komma, ...) en voeg deze definitie toe d.m.v. de pijl.
6) druk een aantal keer op OK en je wijziging is doorgevoerd.
Het verdient uiteraard aanbeveling om een stijl te kopiëren i.p.v. te overschrijven. Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
Groet,
Jeroen
Je kan de station label style zo aanpassen als je zelf wil. Ik weet niet waar je je decimalen hebt weggehaald, maar op dezelfde plek waar ik dat zou doen, kun je ook kiezen voor weergave in kilometers.
1) selecteer je station labels
2) kies in je property scherm bij 'major station label style' voor 'create/edit style'
3) klik in de label style composer op het tabblad Layout bij het kopje Contents op de puntjes
4) wis eerst in het zwarte scherm de huidige content
5) definieer hoe je de content wil weergeven (kilometers, 1 decimaal achter de komma, ...) en voeg deze definitie toe d.m.v. de pijl.
6) druk een aantal keer op OK en je wijziging is doorgevoerd.
Het verdient uiteraard aanbeveling om een stijl te kopiëren i.p.v. te overschrijven. Ik hoop dat dit is wat je zoekt.
Groet,
Jeroen
door Jeroen Roerade
- r.griffith@geonius.eu
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Beantwoord door r.griffith@geonius.eu in topic Re:Metreringweergave in bandset lengteprofiel
Posted 05 aug 2011 11:14 #2055
Hoi,
Bedankt voor het antwoord. Er zat een bug in C3D (misschien had ik 'm te lang open staan) waardoor het Content menu er niet meer was. Ik kon dus geen kant en klare optie kiezen, maar alleen de programmataal regel handmatig aanpassen. Nu nog eens gekeken en nu ging het wel. Bedankt voor de info.
Groet Robin
Bedankt voor het antwoord. Er zat een bug in C3D (misschien had ik 'm te lang open staan) waardoor het Content menu er niet meer was. Ik kon dus geen kant en klare optie kiezen, maar alleen de programmataal regel handmatig aanpassen. Nu nog eens gekeken en nu ging het wel. Bedankt voor de info.
Groet Robin
door r.griffith@geonius.eu
Moderators: Pascal Wesolek