Multiple surfaces in Section views

• Rutger Wuyts
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Multiple surfaces in Section views werd gestart door Rutger Wuyts

Posted 17 aug 2011 14:28 #2067
Ik heb een section view waar meerdere surfaces in staan: 1 surface van de bestaande toestand en 2 surfaces (die een eindje uit elkaar liggen) van de nieuw te ontwerpen toestand.
Nu zou ik van de nieuwe toestand (beide surfaces) in de bands de gegevens willen laten zien en ik dacht als ik voor Section 1 de eerste surface van de nieuwe toestand en Section 2 de tweede surface van de nieuwe toestand zou selecteren dat dit in orde zou zijn, maar blijkbaar wordt er enkel rekening gehouden met de surface geselecteerd in section 1.
Een oplossing zou volgens mij kunnen bestaan uit het combineren van deze 2 'nieuwe' surfaces tot 1 'nieuwe' surface dmv te pasten in 1 nieuwe surface, maar eigenlijk is dit dan ook niet geheel correct en mss onnodig extra werk? Enige andere oplossingen?
Vroeg me dan ook af wat het nut dan eigenlijk is dat je bij bandtypes met section data 2 surfaces kunt selecteren, als civil voor grade breaks e.d. toch enkel naar de grade breaks van de Section 1 gaat kijken?
Zodoende kan je dus ook niet bijvoorbeeld de hoogtes van de surface geselecteerd in section 2 tonen op de plaats waar deze surface een grade break heeft maar enkel waar de surface geselecteerd in section 1 een grade break heeft of vergis ik me hier?

mvg

Rutger
door Rutger Wuyts

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• jurjen van den Berge
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door jurjen van den Berge in topic Re:Multiple surfaces in Section views

Posted 18 aug 2011 07:56 #2068
Rutger,

Als ik het goed begrijp is het als volgt op te lossen:
- Zet al je surfaces in je section view (sample line group), dit had je al;
- Stel de juiste band types in (type en aantal);
- In de section data band style kun je via compose label aangeven of de data van section 1 of section 2 aangehouden moet worden;
- Terug in de section view properties kies je per regel de juiste bandstyle met bijbehorende surface, bijvoorbeeld als je de hoogte van de nieuwe situatie wil weergeven en je label ingesteld is om section 1 weer te geven selecteer je in deze regel bij section1 de nieuwe surface. Section 1 kan per regel varieren zodat het in de eerste regel de nieuwe maar in de tweede regel bijvoorbeeld de tijdelijke situatie kan zijn (zie bijlage).

Mocht dit niet zijn wat je bedoeld dan hoor ik het wel.

Gr. Jurjen
door jurjen van den Berge

• Jordy Brouwers
  • Platinum lid
  • Platinum lid

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Multiple surfaces in Section views

Posted 22 aug 2011 15:19 #2070
Volgens mij wil je de informatie van verschillende surfaces in 1 band weergeven. Standaard is dat niet mogelijk maar er is een trucje voor.

Voeg per nieuwe surface 1 band toe. Standaard komen deze dan onder elkaar te staan. De truc is de afstand tussen de bands een negatieve waarde te geven, gelijk aan de hoogte van een band. Op die manier worden de bands over elkaar heen geprojecteerd.

Als je het heel netjes wilt doen, maak je voor surface 2 en verder een aparte band style aan, zonder titel en lijnen, om dubbele info te voorkomen.
door Jordy Brouwers

Moderators: Pascal Wesolek