Fout voor Free Vertical Curve in allignement

• Wilco van Turennout
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Fout voor Free Vertical Curve in allignement werd gestart door Wilco van Turennout

Posted 22 aug 2011 17:58 #2071
Ik wil mijn verticaal ontwerp aansluiten op de huidige situatie door middel van een topboog. Laatst getekende voetboog (waar de topboog op aan moet sluiten) is een floating vertical curve (parameter, through point). Ik probeer deze doormiddel van een free vertical curve aan te sluiten op een bestaande hoogte (fixed tangent, two points)Dit gaat niet. Vreemd genoeg gaat het wel wanneer de laatste lijn een helling heeft. Maar dat is niet de bedoeling. Bestaande hoogte moet immers netjes horizontaal zijn. Ik wil geen rare straal, anders was "Floating Vertical Curve, through point, grade" een optie. Wie heeft een oplossing?
door Wilco van Turennout

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Tishauser
  • Junior lid
  • Junior lid

Beantwoord door Jeroen Tishauser in topic Re:Fout voor Free Vertical Curve in allignement

Posted 23 aug 2011 07:09 #2072
Kan je misschien een klein screenshotje maken van de elementen die je al hebt? want ik begrijp het niet 100% want je zegt dat je dit door middel van een free verticaal curve wilt oplossen maar aan het einde zeg je dat een floating element een optie is (afgezien van het feit dat deze ook niet is wat je zoekt)
door Jeroen Tishauser

• Wilco van Turennout
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Wilco van Turennout in topic Re:Fout voor Free Vertical Curve in allignement

Posted 24 aug 2011 09:00 #2073

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hiertussen wil ik een topboog. Mijn theorie: Aangezien de twee raaklijnen bekend zijn, past er één (logische) topboog tussen per ingegeven straal.

Indien een floating element zou werken, zou ik daarna de rechte lijn tekenen, en niet vooraf.
Last Edit:24 aug 2011 09:20 door Wilco van Turennout
Laatst bewerkt 24 aug 2011 09:20 door Wilco van Turennout.

• Jeroen Tishauser
  • Junior lid
  • Junior lid

Beantwoord door Jeroen Tishauser in topic Re:Fout voor Free Vertical Curve in allignement

Posted 24 aug 2011 17:15 #2077
Duidelijk. Zorg dat je Entity based werkt (nu is Pvi geselecteerd). Kies daarna voor Free Vertical Curve (Parameter) waarbij je de straal (niet de lengte) invult.
Dat moet dan werken. Wat misschien nog helpt is dat je eerst het rechter element verlengt in de richting van de voetboog.
door Jeroen Tishauser

Moderators: Pascal Wesolek