Omschrijving Inmeet data van landmeter

• Leo Kaan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Omschrijving Inmeet data van landmeter werd gestart door Leo Kaan

Posted 01 feb 2012 11:49 #2180
Wij hebben raamcontract lopen met een ing bureau die voor ons de inmetingen verzorgt. nu wil ik een omschrijving maken zodat ik de data 1 op 1 over kan nemen als zijnde surface BT (bestaand terrein). en niet allerlei bewerkingen nog moet doen voordat de data daatwerkelijk geschikt is om mee te werken.

hoe kan in deze het best omschrijven? door aan te laten leveren in een excel sheet?
Of een template beschikbaar stellen en vervolgens daar alles in laten bewerken?

alvast bedankt voor jullie reactie,
door Leo Kaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• mrozier@unihorn.nl
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door mrozier@unihorn.nl in topic Re:Omschrijving Inmeet data van landmeter

Posted 07 feb 2012 14:59 #2183
Moeilijke vraag Leo,

In principe hebben jullie een raam-contract, daarin zal beschreven staan hoe zij de gegevens aan moeten leveren.
Tweede vraagpunt zal zijn, hoe wil jij de gegevens zien. Je kan namelijk heel ver gaan met het uitwerken van landmeetkundige metingen in civil. En hoever zijn jullie, hebben jullie een template waarin een meting verwerkt kan worden.

Was jij een klant van ons geweest had ik samem met jouw een template gemaakt waarin al jouw wensen in zijn verwerkt en waarin wij onze metingen met onze eigen codering verwerken. Het kost even, maar dan zijn we alle twee gelukkig.

Dit kan natuurlijk ook andersom, jij vraagt van hun de codelijst en zet zelf een template op die volgens jouw eisen voldoet en dan lees daar een .fbk of .csv bestand in.

Met vr. gr. Martin Rozier
door mrozier@unihorn.nl

• Remco Bastiaans
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Omschrijving Inmeet data van landmeter

Posted 07 feb 2012 18:40 #2187
Leo,

Je kunt dit heel "spannend" maken door bv. een fbk bestand aan te laten leveren, maar dat zou ik niet eens doen. Laat hun de ruwe ingemeten data gewoon verwerken en laat ze een dwg opsturen met daarin de ingemeten dtm als lijnen. Wat je zou kunnen beschrijven is dat je twee bestanden wilt hebben, eentje met daarin alle objecten die je in je surface kunt gebruiken (kniklijnen, kantverharding enz) en eentje met bv. objecten die ze hebben ingemeten (bv. duikers, paaltjes en kolken). Die laatsten zou ik niet meenemen tijdens het maken van je surface, maar ze zijn wel handig bij de verdere uitwerking voor bv. een bestek.

Groet Remco
door Remco Bastiaans

• Jarno de Jong
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Jarno de Jong in topic Re:Omschrijving Inmeet data van landmeter

Posted 08 feb 2012 20:26 #2191
Beste Leo,

Van mij kun je zo een LKI template krijgen.

Geen probleem. Ik heb je e-mail adres dus deze is onderweg.

Je moet alleen aanvullende eisen gaan stellen aan je huidige opdrachtnemer. Dat is denk lastig.

Bij aanvullende eisen moet je denken aan een specifieke coderig bij het daadwerkelijkee meetwerk in het veld.
Deze is vaak bij elk landmeetkundig bureau afzonderlijk ingericht.

Groeten,

Jarno de Jong
Geo Infra b.V.
door Jarno de Jong

Moderators: Pascal Wesolek