Waar haal je subassemblies vandaan?

• Bert Douma
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Waar haal je subassemblies vandaan? werd gestart door Bert Douma

Posted 23 mrt 2012 12:20 #2236
Hallo allen,

Ik heb weer een vraagje...
Ik werk als ZZP-er en wil graag meer doen met Civil3D, nu oefen ik al een hele tijd tussen de overige werkzaamheden door, en ik heb al de nodige projecten gedaan met Civil3D, maar dit betrof uitsluitend grondwerk.

Nu wil ik graag meer met Civil3D doen, maar ik heb alleen de standaard Civil3D subassemblies. Werken met subassembly composer is ook niet echt mijn ding, ik ben er mee aan het stoeien geweest, maar het kost me veel te veel tijd want ik weet te weinig van programmeren.
Maar nu vroeg ik me af hoe zijn jullie allemaal aan je subassemblies gekomen?

Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden in het pakket NedInfra Subassemblies van Nedgraphics, maar dat blijkt iets minder ideaal dan ik hoopte. Om daarmee te kunnen werken zit je aan een licentieprogrammatje van hun vast en zowel Nedgraphics als ikzelf zijn niet in staat dit op mijn computer werkend te krijgen (ze hebben hun software iets te goed beveiligd, handig!) Daarnaast kan je uitwisseling van bestanden met die Nedgraphics subassemblies wel vergeten, behalve als de andere partij ook die licentie van Nedgraphics heeft.

Daarom ben ik nu op zoek naar wél bruikbare subassemblies van in NL gebruikelijke wegconstructies en kantopsluitingen (trottoirbanden en dergelijke).
Wie kan mij hiermee helpen?
door Bert Douma

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Remco Bastiaans
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Waar haal je subassemblies vandaan?

Posted 23 mrt 2012 15:36 #2237
Ik doe eigenlijk alles met de subassembly composer, je moet even weten hoe of wat, maar als je eenmaal door hebt hoe het werkt kun je echt alles maken, bijvoorbeeld verschillende type banden in één subassembly welke je dmv een pull down menu in je properties kunt selecteren. Ik durf niet te zeggen of er ergens een gratis catalogus is met bv. banden.....
door Remco Bastiaans

• Bert Douma
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door Bert Douma in topic Re:Waar haal je subassemblies vandaan?

Posted 23 mrt 2012 17:16 #2238
Mmm, aha, toch die verdraaide Subassembly Composer, dat is balen.
Ik ben trouwens niet persé op zoek naar gratis subassemblies, het zou leuk zijn, maar ik begrijp dat die dingen mnaken tijd en dus geld kost.
Een subassembly maken voor een trottoirband of iets dergelijks moet nog wel lukken om te maken, maar een ingewikkeldere subassembly, bijvoorbeeld van asfaltverharding met verschillende lagen zie ik niet helemaal zitten met Subassembly composer.
Het is helemaal lastig omdat er nergens een fatsoenlijke uitleg van de werking van dat programmaatje te vinden is waar je als programmeer-leek mee overweg kan.
Slecht geregeld die subassembly dingen door AutoDesk.
door Bert Douma

• Remco Bastiaans
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Waar haal je subassemblies vandaan?

Posted 23 mrt 2012 17:34 #2239
Mail me anders even, wellicht kan ik iets voor je betekenen.

info 'at' remcobastiaans.nl
door Remco Bastiaans

Moderators: Pascal Wesolek