Verschil in volume tussen surface en legendtable

• mrozier@unihorn.nl
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Verschil in volume tussen surface en legendtable werd gestart door mrozier@unihorn.nl

Posted 30 mrt 2012 08:05 #2253
Goedenmorgen,

Ik ben bezig met een aantal surfaces voor stortsteen hoeveelheidsberekening en deze is goed en compleet.
Als ik kijk naar mijn volume via de statistics in de properties of via surfaces-utilities volumes kom ik op een volume van 8075m3. Links om of rechts om die 8075m3 klopt.

Maar als ik bij mijn legend table volumes bijvoeg kom ik op een volume van 9615m3 uit.

Weet iemand hoe dit kan en uiteraard welke goed is?

met vr. gr.
Martin Rozier
door mrozier@unihorn.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Marco de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re: Verschil in volume tussen surface en legendtable

Posted 05 apr 2012 08:39 #2258
Hoi Martin,

Ik heb wel een idee, maar om te kijken of dat klopt en welke goed is heb ik de tekening nodig. Kun je die beschikbaar stellen? (of evt ff mailen naar marco.devoogd@grontmij.nl)

Groeten,
Marco
door Marco de Voogd

• Marco de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re: Verschil in volume tussen surface en legendtable

Posted 05 apr 2012 10:49 #2259
Hoi Martin,

Heb even naar je tekening gekeken. Als je in je volumesurface 6 ranges maakt:
-1 tot 0
0 tot 1
1 tot 2
2 tot 3
3 tot 4
4 tot 5
dan zul je zien dat in je tabel bij range1 het volume van je ontgraving (1.4 m3) wordt aangegeven en bij range2 t/m 6 het volume van je aanvulling (8090.6 m3). Deze kloppen met je surfaceproperties.
Dus maak bij volumesurfaces altijd een "knip" tussen je ontgraving en ophoging (bij volumesurface is dat dus elevation=0). Anders worden bepaalde delen dubbel berekend. Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Groeten,
Marco
door Marco de Voogd

Moderators: Pascal Wesolek