grading to surface
- luit
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
Goedenmiddag,
Wie kan me even op weg helpen: ik heb een ontwerp 3d gemaakt dmv feature lines, nu wil ik graag een grading automatisch laten snijden met een surfece (met daarin de bestaande situatie als dtm).
Ik zou het graag op manier doen dat ik een feature line aan klik, een 'slope' aangeef(bv. 1:2) en daarna de betreffende surface waar deze slope mee dient te snijden.
wie heeft hier ervaring mee?
mvg luit
Wie kan me even op weg helpen: ik heb een ontwerp 3d gemaakt dmv feature lines, nu wil ik graag een grading automatisch laten snijden met een surfece (met daarin de bestaande situatie als dtm).
Ik zou het graag op manier doen dat ik een feature line aan klik, een 'slope' aangeef(bv. 1:2) en daarna de betreffende surface waar deze slope mee dient te snijden.
wie heeft hier ervaring mee?
mvg luit
door luit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco de Voogd
- Premium lid
selecteer create grading tools
kies "NLCS snijding met surface"
kies in de werkbalk Create grading
geef naam
vink "automatic surface creation" aan
kies onderin je dtm
ok
in vlgd venster geef je aan hoe je surface v. je grading moet heten en eruit zien
selecteer featurelijn
klik aan welke kant moet de grading komen van je featurelijn
over volledige lengte of over gedeelte van featurelijn?
geef helling voor ophoging en ontgraving
klaar is luit...
Beetje in telegramstijl, maar hopelijk kun je er wat mee.
Groeten,
Marco
kies "NLCS snijding met surface"
kies in de werkbalk Create grading
geef naam
vink "automatic surface creation" aan
kies onderin je dtm
ok
in vlgd venster geef je aan hoe je surface v. je grading moet heten en eruit zien
selecteer featurelijn
klik aan welke kant moet de grading komen van je featurelijn
over volledige lengte of over gedeelte van featurelijn?
geef helling voor ophoging en ontgraving
klaar is luit...
Beetje in telegramstijl, maar hopelijk kun je er wat mee.
Groeten,
Marco
Last Edit:11 apr 2012 08:05
door Marco de Voogd
Laatst bewerkt 11 apr 2012 08:05 door Marco de Voogd.
- luit
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
kijk bedankt. was zelf ook al flink aan het proberen en ben er zo goed als uit gekomen.
kan ik de gecreerde surface ook automatisch toevoegen aan een bestaande surface? wat ik bereken zijn bijvoorbeeld taluds naast de weg, stel dat ik ze wil toevoegen aan de 'weg' surface?
kan ik de gecreerde surface ook automatisch toevoegen aan een bestaande surface? wat ik bereken zijn bijvoorbeeld taluds naast de weg, stel dat ik ze wil toevoegen aan de 'weg' surface?
door luit
- Marco de Voogd
- Premium lid
Ja, ga in de definition van je surface waar je de taluds in wil hebben naar Edits, en kies daar paste surface. selecteer je grading-surface en hij staat erin. Of misschien nog beter: maak eerst nieuwe surface, paste daarin je bestaande surface, en daarna(!) je gradingsurface. Op deze laatste manier blijven je originele surfaces behouden.
door Marco de Voogd
Moderators: Pascal Wesolek