Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D
- Marco de Voogd
- Offline Onderwerp Auteur
- Premium lid
-
- Berichten: 115
Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D werd gestart door Marco de Voogd
Posted 23 mei 2012 15:48 #2303
We moeten bestaande infrastructuur (gebouwen met parkeergarage, bestaande tunnel e.d.) in kaart brengen. Is dit het snelst te doen met Revit? Zo ja, kun je dan ook Revit-onderdelen in Civil3D importeren? Vast wel. Maar wellicht heeft iemand advies hoe je hiermee het best kunt omgaan? We willen nl in onze C3D-omgeving zien waar b.v. een parkeerkelder zit, want we moeten daar een weg vlakbij ontwerpen.
door Marco de Voogd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anton Huizinga
- Offline
- Premium lid
-
- Berichten: 108
Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re: Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D
Posted 24 mei 2012 10:05 #2305
Als je niets meer wilt doen dan alleen de vorm/omtrek terug te zien in je terreinmodellen of doorsnedes, dan zou ik deze gebouwen globaal met AutoCAD solids maken. Tenzij je elke betonnen of stalen balk, elke raamopening, alle bedrading en buizen enz wilt verwerken. Maar dan nog kun je beter alleen de noodzakelijke elementen in Civil3D opnemen.
door Anton Huizinga
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hans Lammerts
- Nieuw lid
-
Beantwoord door Hans Lammerts in topic Re: Kelders of tunnels (Revit-onderdelen??) in Civil3D
Posted 24 mei 2012 22:47 #2306
Laserscan inzetten heeft niet zo veel zin omdat het ondergronds is. Je kunt modelleren, tekenen of images van bestaand archief gebruiken. DWG is in ieder geval wel de handigste manier van uitwisselen.
door Hans Lammerts
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Pascal Wesolek