GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

  • Jorian Borst
  • Jorian Borst's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen werd gestart door Jorian Borst

Posted 08 jul 2009 13:57 #461
Hallo,
Hierbij mijn eerste post op dit forum:
Ik ben bezig met het verwerken van GPS meetdata (welke ik zelf ook verzamel). Nu heb ik gezien dat ik bij de toolspace links het tabblad survey zit, hieronder zit de tab linework code set.
Hoe kan ik van bijvoorbeeld eenpuntenlijst met naam, X, Y , Z, CODE een lijnentekening maken?
Ik heb een keer in een flits gezien dat iemand een puntenlijst inleest en hier in twee tellen een complete lijnentekening van maakt met alles erop en eraan.
Bedankt alvast voor iemand die mij hiermee verder kan helpen!!!
mvg, JRB
door Jorian Borst

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

Posted 08 jul 2009 18:27 #462
Hoi Jorian, welkom op ons forum!
Toevallig ben ik dit net aan het uitzoeken en heb ik morgen een afspraak met iemand van Leica. Tot dusver heb ik wel gevonden hoe je dit voor elkaar krijgt. Echter is de werkwijze een beetje afhankelijk van de data die je erin stopt. Heb je toevallig een fieldbook file? Zodra je tijdens het meten gebruik maak van bv. LKI codering kun je deze inderdaad direct laten verbinden door lijnen. Je moet echter eerst een linework code set maken met daarin de LKI codes. Hoe dit precies in zijn werk gaat is wat lastig uit te leggen zo, maar wellicht dat ik er een blogpost van maak zodra ik met Leica heb gesproken. Ik hou je even op de hoogte de komende dagen.
Groet Remco
door Remco Bastiaans

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

Posted 16 jul 2009 23:01 #472
Aangezien wij een aantal landmeet collega's erbij hebben gekregen, ben ik hier ook in geinteresseerd !
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • mrozier@unihorn.nl
  • mrozier@unihorn.nl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door mrozier@unihorn.nl in topic GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

Posted 04 aug 2009 13:31 #496
Heren,
Ik ben van huis uit landmeter, wij werken met Trimble apparatuur. Trimble wordt verwerkt met TGO en in TGOzit reeds een standaard coderingssysteem, deze kan overigens gewijzigd worden. Hoe het in Leica verwerkt wordt is mij onduidelijk.
In Civil zit dit ook ongeveer. Bij Toolspace/survey zit Linework code sets en hierin kan je dus een code aanmaken, hoe die eruit moet zien en hoe de vervolg punten verbonden worden.
Unihorn heeft hiervoor een programma laten schrijven die ons meetsysteem omschrijft naar Civil formaat en een tekening met lijnen en blokken produceerd. Het is helaas niet zo makkelijk als het lijkt en de meetgevens die je krijgt zijn surveyfigures, perfect voor Civil maar niet voor autocad.
mvg Martin Rozier
door mrozier@unihorn.nl

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

Posted 04 aug 2009 18:47 #497
naar mijn weten wordt de survey data omgezet naar lijnen en punten zodra je een -export to autocad- maakt..... Deze kun je daarna ook in standaard autocad verwerken, niet meer dynamisch, maar dat is logisch.
door Remco Bastiaans

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • mrozier@unihorn.nl
  • mrozier@unihorn.nl's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door mrozier@unihorn.nl in topic GPS-meetdata verwerken tot lijntekeningen

Posted 05 aug 2009 07:31 #498
Als je exporteert naar Acad worden het inderdaad lijnen, maar als je de 3D surveyfigures explodeert worden het 3d polylijnen.
Maar wat je eigenlijk wil zien is bijvoorbeeld een lijntype hek of 1-1 streep. Bij exploderen en exporteren verdwijnen die lijntypes en dat willen we niet zo ook met bochten.
door mrozier@unihorn.nl

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek