Benelux template toepassen in andere tekening

  • Henri Latour
  • Henri Latour's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 24

Benelux template toepassen in andere tekening werd gestart door Henri Latour

Posted 05 nov 2009 16:04 #754
Hallo,

Ik moet in een civil tekening van iemand anders een aantal dingen aanpassen.

Echter wil ik voor deze aanpassingen gebruik maken van de benelux-template. Nu heb ik eens gehoord dat ik dan een lege dwg als xref moet toevoegen. Helaas werkt dit niet.

Kan iemand mij misschien helpen?

Alvast bedankt,

Henri :unsure:
door Henri Latour

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Benelux template toepassen in andere tekening

Posted 05 nov 2009 16:07 #755
Henri,

er zijn 2 manieren, ofwel de template opslaan als dwg, en deze inserten ind e tekening. Als insertion point bv 0,0 kiezen, en het vinkje explode aanzetten.

andere manier is om je tekening in te voegen in een lege tekening die je gestart hebt met de template. Nadeel is dat de paperspace niet meekomt. Voordeel is wel dat units, rdstelsel etc dan goed staan.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Benelux template toepassen in andere tekening

Posted 08 nov 2009 14:16 #756
De layouts kun je daarna alsnog importeren uit het originele bestand.
Ik voeg altijd tekeningen van anderen eerst in in onze eigen template, waardoor je gegarandeerd de juiste instellingen hebt en gebruik kunt maken van je eigen lijntypes en maatvoeringstylen e.d.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re:Benelux template toepassen in andere tekening

Posted 09 nov 2009 08:50 #757
Helemaal met Jordy en A. Huizinga eens. Echter als kleine opmerking: als je in een bepaald geval maar één of enkele styles uit de template wilt halen, kan dat ook door zowel de template als de "doeltekening" te openen. Zorg dat de doeltekening je active window is. Stel je toolspace in op "Master View". Je ziet nu in je toolspace onder open drawings beide tekeningen staan. Vink in tabblad settings je template open, en ga naar BIJV. je surface styles. Vervolgens kun je de gewenste surfacestyle selecteren en in je 'doeltekening' slepen.
Zoals gezegd: dit is natuurlijk alleen handig als je maar één of weinige styles moet overnemen omdat je maar één onderdeeltje tegelijk insleept...
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek