Civil3D en MX

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Civil3D en MX werd gestart door Marco de Voogd

Posted 10 nov 2009 09:05 #758
Wie weet of (en zo ja: hoe) ik eerder geimporteerde, maar daarna gewijzigde mx-strings kan vervangen. Er zit in de genio-importer wel een mogelijkheid "Ignore duplicate strings", maar ik zoek eigenlijk zoiets als "overwrite duplicate strings". Het lastige is nu dat als ik van eerder aangeleverde strings een corridor heb gemaakt, ik bij aanlevering van een nieuwe versie overal m'n alignments en profiles opnieuw moet instellen (er worden immers nieuwe aangemaakt met een andere naam).
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Cristian Otter
  • Cristian Otter's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 68

Beantwoord door Cristian Otter in topic Re:Civil3D en MX

Posted 11 nov 2009 12:22 #761
Dag Marco,

verstandig is om de MX gegevens in te lezen in een leeg bestand, dit apart op te slaan en met datashortcuts te koppelen aan je project.
Nu kan je met een nieuwe import je oude (MX)dwg overschrijven en je project met dit gewijzigd bestand synchroniseren.
door Cristian Otter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Marco de Voogd
  • Marco de Voogd's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 115

Beantwoord door Marco de Voogd in topic Re:Civil3D en MX

Posted 11 nov 2009 12:51 #765
Hoi Christian,
Ik had idd een reaktie van jou verwacht, en ben daarin niet teleurgesteld uitgekomen! Bedankt voor je tip. Het is idd een goede werkwijze. :)
Maar als ik goed begrijp is er dus niet zoiets in de genioimporter om dit direct te doen (bv als 2 van 100 strings gewijzigd zijn).
door Marco de Voogd

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Civil3D en MX

Posted 11 nov 2009 13:03 #767
Nee, helaas niet. We hebben een mooie presentatie gegeven op de Civildag hierover. Hoeveelheden berekend aan de hand van een mx model. Tot Jeroen T. zijn strings om 10 minuten voor het einde ging wijzigen. 5 minuten voor het einde hadden wij weer de nieuwe hoeveelheden berekend met C3D..

We hebben hier eens over geblogd, en hier is een mooi document van (met dank aan Cristian)

www.c3dbenelux.eu/index.php?option=com_c...Nieuws&Itemid=13
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek