Fouten in het exporteren van Alignments

  • m.otterspeer
  • m.otterspeer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Fouten in het exporteren van Alignments werd gestart door m.otterspeer

Posted 18 nov 2009 13:39 #783
In het bestand wat ik mee stuur staan 2 tekeningen waarin een opmerkelijk probleem zit. Ik heb namelijk een test alignment gemaakt en die geexporteerd met xml. vervolgens heb ik hem in het 2e bestand (test alignment 2.dwg) geimporteerd en de resultaten bekeken. Wat blijkt: de overgangsboog is van waarde veranderd en er ontbreekt een stuk lijn (zie jpg). Ik liep hier namelijk tegen aan toen ik een as wilde exporteren met de genio-exporter naar MX. Ik kreeg de genio terug met een dwg, omdat er iets raars gebeurd was. Toen ik vervolgens de as via xml exporteerde en daarna in een nieuwe tekening importeerde kreeg ik hetzelfde resultaat als in de testbestanden.
ik gebruik Civil 3D 2010 SP2.
Heeft iemand dit al een keer meegemaakt?

Groeten,
Marc

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

door m.otterspeer

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Fouten in het exporteren van Alignments

Posted 18 nov 2009 16:33 #786
Hoi Marc,

Ik heb eens wat zit testen en het blijkt inderdaad dat hij rare dingen gaat doen zodra je een "floating curve with spiral" aan een "fixed curve" knoopt. Als je echter de spiral fixed maakt, dus je maakt eerst de curves en plaatst er daarna een fixed spiral tussel gaat het wel goed met exporteren naar xml en weer terug. Ik zal dit ook meenemen in de gold beta naar AutoDesk, het zou immers gewoon moeten werken lijkt me.

Hopelijk kun je uit de voeten met de workaround.

Remco
door Remco Bastiaans

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Fouten in het exporteren van Alignments

Posted 18 nov 2009 18:03 #791
Misschien kun je dit ook even bij support aanmelden.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • m.otterspeer
  • m.otterspeer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door m.otterspeer in topic Re:Fouten in het exporteren van Alignments

Posted 19 nov 2009 09:02 #796
Hallo Remco,
Ik heb dat idd geprobeerd, maar dan wil de genio-exporter hem niet meer exporteren en dat was de bedoeling. Nu heb ik hem geeporteerd naar xml en in MX omgezet naar genio. Maar aangezien ik geen MX nog kan en er niemand dichtbij zit die dat voor mij kan doen wordt het dan wel een lastiger verhaal. Zeker als ik het snel moet aanleveren.
Verder heb ik al een beetje research kunnen doen en wat blijkt: Civil 3D 2010 normale installatie en SP1 hebben van dit probleem geen last.. Pas bij SP 2 komen de problemen.

Hallo Jordy,
Je bedoelt bij support bij autodesk? Ik heb namelijk nog 2 opmerkelijke dingen gevonden, die zal ik binnenkort op het forum plaatsen. Deze moet ik eerst nog voorbereiden.

Groeten,
Marc
door m.otterspeer

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Fouten in het exporteren van Alignments

Posted 19 nov 2009 09:29 #798
Marc Otterspeer schrijft:


Hallo Jordy,
Je bedoelt bij support bij autodesk? Ik heb namelijk nog 2 opmerkelijke dingen gevonden, die zal ik binnenkort op het forum plaatsen. Deze moet ik eerst nog voorbereiden.

Groeten,
Marc


Ja, dit lijkt me een typisch geval van een fout in het product. Dus als je toegang hebt tot subsciption center, kun je op die manier een support request indienen.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • m.otterspeer
  • m.otterspeer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door m.otterspeer in topic Re:Fouten in het exporteren van Alignments

Posted 19 nov 2009 09:34 #799

Ja, dit lijkt me een typisch geval van een fout in het product. Dus als je toegang hebt tot subsciption center, kun je op die manier een support request indienen.

Ik heb toegang tot subscription dus ik zal deze gaan melden. Bedankt voor de tip
door m.otterspeer

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek