Probleem met profiles

  • m.otterspeer
  • m.otterspeer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Probleem met profiles werd gestart door m.otterspeer

Posted 24 nov 2009 13:23 #814
Ik ben tijdens het maken van een model tegen een probleem met profiles gelopen.
Het zip-bestand bevat 3 bestanden. de 1e bevat een alignment, de 2e een surface en de 3e een aantal corridor modellen en de alignment en surface uit de 2 andere bestanden. In het 3e bestand heb ik een profile gemaakt van de gelinkte alignment uit bestand 1 en de gelinkte surface uit bestand 2 (Vert ALM 3). vervolgens heb ik hiervan een simpele corridor gemaakt en daaruit een surface gemaakt.
Van dit surface heb ik ook een profile gemaakt (Corridor 3). Verder heb ik als controle in bestand 1 ook een profile gemaakt (Vert ALM 1). vervolgens dit profile gelinkt in bestand 3 en daarvan ook een corridor met surface gemaakt. Vervolgens heb ik van dit surface ook een profile gemaakt (Corridor 1). In theorie zouden deze 4 profiles precies op elkaar moeten vallen. Als je ze net hebt aangemaakt klopt dat ook, maar nu verandert de surface. In theorie moet met het openen en saven van alle tekeningen alles weer op elkaar komen te liggen, maar zoals in de tekeningen in de zip te zien is, vallen niet alle profiles op elkaar. Het profile van Corridor 3 is nu afwijkend. Als je goed kijkt naar Vert ALM 3 lijkt deze goed getekend te zijn, maar in de tabel met de hoogtes blijkt het helemaal niet te kloppen. Is iemand dit al een keer tegengekomen? Ik vind het namelijk nogal een slordige fout in de software, zeker aangezien in dit voorbeeld het er heel duidelijk in zit, maar vaak zijn de verschillen veel kleiner en valt het niet zomaar op. Dus ik zal hem ook bij autodesk gaan melden.
Verder is er nog iets opmerkelijks:
volg de volgende stappen en kijk wat er gebeurd in het profile view:
open bestand 2 en verhoog de hele surface met 2 m
open bestand 3 en rebuild de corridors 1 en 3; check het profile view
open bestand 1 en save het bestand
open bestand 3 en rebuild de corridors 1 en 3; check het profile view: Het profile van corridorsurface 1 update bij mij nu niet, terwijl de link wel dynamisch hoort te zijn.
Opslaan en opnieuw opstarten en dit is verholpen, maar dit is naar mijn idee niet de bedoeling.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Last Edit:25 nov 2009 14:22 door m.otterspeer
Laatst bewerkt 25 nov 2009 14:22 doorm.otterspeer.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • m.otterspeer
  • m.otterspeer's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Beantwoord door m.otterspeer in topic Re:Probleem met profiles

Posted 25 nov 2009 14:16 #818
Even een paar screenshotjes ter verduidelijking

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Last Edit:25 nov 2009 14:25 door m.otterspeer
Laatst bewerkt 25 nov 2009 14:25 doorm.otterspeer.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek