Assembly maken van accolade beekprofiel

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 14:20 #973
De assemblies zijn gelukt. Bedankt voor de hulp :-) Voor de aslijnen heb ik een Surface Profile gemaakt en daarin een nieuw profiel getekend en 1,5m laten zakken. Daaraan heb ik mijn corridor gekoppeld.

Nu is de overgang niet zo geslaagd van een 20m naar een 60m brede beek en op het snijpunt zit ook een overlap. Is dat gemakkelijk op te lossen? Of kan ik beter één corridor maken met daarin meerdere baselines en assemblies? Zie afbeelding.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.



Bij scherpe hoeken treedt iets raars op. Zie inzet op afbeelding. Is dat normaal?
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Remco Bastiaans
  • Remco Bastiaans's Profielfoto Offline
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 112

Beantwoord door Remco Bastiaans in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 20:53 #974
Het op elkaar laten aansluiten is helaas niet zo heel eenvoudig, maar wel op verschillende manieren op te lossen. Als je net begint met assemblies wordt het denk ik wel een lastig verhaal eerlijk gezegt....

De interne hoeken is een bekend probleem tijdens het werken met corridors, helaas kan Civil 3D op dit moment die interen hoeken niet automatisch corrigeren zoals dat met grading wel het geval is. Je kunt hier wel wat aan rommelen als je de section editor gebruikt en dan ter plaatse wat linkjes weghaalt.
door Remco Bastiaans

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 21:22 #975
Ik kon al erg weinig info vinden op het internet maar helaas, jammer dat het niet makkelijk kan. Had ik nu net een groot project om eens wat ervaring op te doen met corridors en dan werkt het niet zoals ik wil :-)

Ik ga ze (11 delen beek) toch maar maken zo, met overlappende hoeken, trek de volumes eruit en als ik ze voor een surface nodig heb dan zet ik ze wel om naar featurelines.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 21:38 #976
Hallo,

Als je overlappende binnenhoeken hebt, zit er een vrij scherpe bocht in je beek. Wat je naar mijn idee beter kunt doen, is een aparte assembly maken, waarin de binnenhoeken niet zitten. deze pas je toe in de bogen.

Het is de moeite waard om je model goed op te bouwen, zodat je makkelijk je volumes en dwarsprofielen kunt genereren. In het begin wellicht wat meer werk, maar zeker de moeite waard.

Als je delen van hoeveelheden weer eraf moet trekken etc. daar wordt je ook niet vrolijk van.

[edit] nu heb ik je profiel gezien, in principe heb je in de S-boog geen vaste breedte loodrecht op de as aan beide zijden. Wat ook wel eesn wordt gedaan, zeker bij een meanderende beek, is de winterbedzone in een corridor (of alleeen surface tekenen), en de beek daarin laten meanderen.
Last Edit:18 feb 2010 21:41 door Jordy Brouwers
Laatst bewerkt 18 feb 2010 21:41 doorJordy Brouwers.

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 22:09 #977
Ik heb nu de krappe bogen verruimd waardoor ze nu wel mooi vloeiend lopen. Er zit nu hier en daar wel wat overlap in maar de volumes komen niet op een kuub nauwkeurig. Het zou zelfs in Excel kunnen, maar tja, men wil ook mooie plaatjes zien :-)

Het is in ieder geval weer duidelijk dat alles op 12 verschillende manieren kan. Alleen Surfaces, of corridors, met gradings, wat je maar wilt.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 22:21 #978
Ja, ik heb weinig (complexe) modellen gezien die geen gebruik maakten van hulp surfaces, lijnen, etc.

Als je creatief bent, en wat ervaring opdoet met civil 3D, zul je ontdekken dat weinig dingen onmogelijk zijn, hooguit soms wat omslachtig.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek