Survey Figures omzetten naar 2d polylijnen

  • Maarten Nijhuis
  • Maarten Nijhuis's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Survey Figures omzetten naar 2d polylijnen werd gestart door Maarten Nijhuis

Posted 25 feb 2010 09:57 #982
Hallo,

Ik ben aan het stoeien met het verwerken van mijn meting in autocad civil 3d. Het inlezen van de punten gaat goed. Hoe kan ik de de survey figures omzetten naar 2d polylijnen. Als ik ze explodeer heb ik 3d polylijnen. Maar ik weet niet of het wel de bedoeling is om de survey figures te exploderen. En hoe kan ik een meting 2d inlezen en dan de hoogte als tekst genereren?

Groeten,
MJN
door Maarten Nijhuis

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Roy Nijkamp
  • Roy Nijkamp's Profielfoto Offline
  • Junior lid
  • Junior lid
  • Berichten: 39

Beantwoord door Roy Nijkamp in topic Re:Survey Figures omzetten naar 2d polylijnen

Posted 25 feb 2010 12:24 #983
Via het menu Grading -> polyline utilities kun je een 3D polyline converteren naar een 2D lijn en vice versa.
door Roy Nijkamp

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Wim De Winter
  • Wim De Winter's Profielfoto Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 5

Beantwoord door Wim De Winter in topic Re:Survey Figures omzetten naar 2d polylijnen

Posted 25 feb 2010 20:28 #984
Je kan inderdaad met survey figures de keuze maken tussen een 2D tekening of een 3D tekening:

1) Maak een nieuwe figure style aan in settingstabblad van de civil toolspace: Settings -> Survey -> Figurestyle -> new -> vb 2DFigureStyle
2) In het 3D geometry tabblad kies voor flatten figure to elevation 0.00
3) Gebruik deze nieuwe figure style in de figureprefix database. Je kan natuurlijk ook twee figureprefix databases voorzien vb Eén voor 2D en één voor 3D landmeetverwerking.
4) Het voordeel van deze figurestyles is dat je later nog steeds terug van 2D naar 3D kan schakelen.

Succes,
Wim
door Wim De Winter

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek