Spiegelen section view

  • Rob Zutt
  • Rob Zutt's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 2

Spiegelen section view werd gestart door Rob Zutt

Posted 07 aug 2009 10:28 #503
Ik wil mijn section view spiegelen. Maar sample lines en dus ook section views lopen met de as mee, dus dat lijkt niet te kunnen.
Reverse alignment zou een optie kunnen zijn, maar mijn chainage wil ik niet omkeren, omdat deze de metrering van de weg moet volgen.
Volgens mij is dit een alom bekend probleem en bij andere fora liep ik uiteindelijktegen een wish-list aan voor nieuwe Civil versies. Lijkt geen oplossing mogelijk dus, maar toch ben ik benieuwd of en hoe andere gebruikers dit aanpakken / oplossen!
Alvast bedankt!
door Rob Zutt

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Spiegelen section view

Posted 07 aug 2009 14:32 #504
Wat is de reden om de sectionview te spiegelen?
Dat geeft misschien wat houvast om te komen tot een oplossing.
door Richard de Nier

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Rob Zutt
  • Rob Zutt's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Berichten: 2

Beantwoord door Rob Zutt in topic Spiegelen section view

Posted 07 aug 2009 14:57 #505
Ik heb meerdere wegen die op een bepaald deel langs elkaar heen liggen. Voor iedere weg heb ik een aparte Corridor. en dus aparte section views. Ik wil die meerdere wegen uiteindelijk in 1 dwarsprofiel zien. Dit doe ik door de tekening naar CAD om te zetten en gewoon met move e.d. de sections bij elkaar te zetten. Maar wanneer sommige dus in een andere richting staan, moet ik die sections mirror-en... en daar heb ik geen zin in....

door Rob Zutt

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Richard de Nier
  • Richard de Nier's Profielfoto Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Berichten: 66

Beantwoord door Richard de Nier in topic Spiegelen section view

Posted 07 aug 2009 15:10 #506
Duidelijk. Wat dus eigelijk beter zou zijn is dat je vanuit 1 sample line alle snijdende corridors in 1 section view zou moeten zien. Dit is een wens die al een tijdje bestaat en die mogelijk in de 2011 versie wordt ingewilligd. Samen met het verdraaien van een sample line poot en dan de corridor niet meer zien (ook zo fijn).
Wat je zou kunnen doen is surfaces maken (boven en onderlangs de corridor onderdelen. Die zie je namelijk wel in een totale doorsnede over alle wegen. Is ook even wat werk, maar wel dynamisch.
Het zou ook opgelost zijn als de nummering van de hectometrering omgedraaid kon worden. Dan draai je eerst de richting van de alignment om en dan de hectometrering weer terug. Ook een mooie voor de wishlist. Ik zal er nog eens naar kijken.
door Richard de Nier

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Spiegelen section view

Posted 07 aug 2009 20:02 #507
--Het zou ook opgelost zijn als de nummering van de hectometrering omgedraaid kon worden. Dan draai je eerst de richting van de alignment om en dan de hectometrering weer terug. Ook een mooie voor de wishlist. Ik zal er nog eens naar kijken.
Dit kan als
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek