Hoogten uit Google Earth
- Jordy Brouwers
- Offline
- Platinum lid
- Berichten: 371
A. Huizinga schrijft:
Zit het verschil wel in de hoogtes van de surface zelf (dus bij surface properties -> statistics) ?
Kan ook via de style een vertikale overdrijving aan staan (exxageration).
Andere verdachte zou zijn feet / meters ?
Nou, na een testje thuis: Het zit 'm toch in de template. Maar waar precies weet ik niet. Ik heb zowel in mijn eigen template als die van C3DBenelux een mesh geïmporteerd. Zie bijlage.
Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.
Links een mesh geïmporteerd in onze template en rechts in die van c3DBenelux.
Ik heb nog even gekeken bij de settings, bij commands, en ook daar zie ik geen vage instellingen. Vreemd hoor...
Zit het verschil wel in de hoogtes van de surface zelf (dus bij surface properties -> statistics) ?
Kan ook via de style een vertikale overdrijving aan staan (exxageration).
Andere verdachte zou zijn feet / meters ?
door Jordy Brouwers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anton Huizinga
- Offline Onderwerp Auteur
- Premium lid
- Berichten: 108
Ik kan geen surface inlezen, daar blijft ie op hangen. Ik lees een mesh in en die krijgt hoogten van 1200m tot 2000m bijvoorbeeld, waar het 32 tot 34 moet zijn. Het is dus geen surface instelling want die heb ik er nog niet van gemaakt.
In de template van C3DBenelux gaat het wel goed met het maken van een mesh.
Ik zou ook graag willen weten waarom ik het in mijn template niet voor elkaar krijg.
In de template van C3DBenelux gaat het wel goed met het maken van een mesh.
Ik zou ook graag willen weten waarom ik het in mijn template niet voor elkaar krijg.
door Anton Huizinga
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick de Jongh
- Offline
- Premium lid
- Berichten: 157
je kan je template een mailen
kan altijd even kijke
We hebben hier een verhogen gehad van de snelheid van de intenet verbinding binnen halen gaat nu nog sneller
Wat ook mooi is dat de zeebodem binnen te halen is
kan altijd even kijke
We hebben hier een verhogen gehad van de snelheid van de intenet verbinding binnen halen gaat nu nog sneller
Wat ook mooi is dat de zeebodem binnen te halen is
door Dick de Jongh
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anton Huizinga
- Offline Onderwerp Auteur
- Premium lid
- Berichten: 108
Het duurde even maar de oorzaak is gevonden:
Ik had in onze template bij Units de instelling Insertion Scale op Unitless staan omdat het geautomatiseerd verschalen bijna altijd fout gaat. Blijkbaar kijkt Google daarnaar want als ik deze op meters zet dan komt de Mesh er keurig in.
Ik heb bij Drawing Settings wel ingesteld dat de tekening in meters is getekend. Jammer dat Google daar niet naar kijkt, want daar haalt hij ook het coördinaatsysteem vandaan.
Ik had in onze template bij Units de instelling Insertion Scale op Unitless staan omdat het geautomatiseerd verschalen bijna altijd fout gaat. Blijkbaar kijkt Google daarnaar want als ik deze op meters zet dan komt de Mesh er keurig in.
Ik heb bij Drawing Settings wel ingesteld dat de tekening in meters is getekend. Jammer dat Google daar niet naar kijkt, want daar haalt hij ook het coördinaatsysteem vandaan.
door Anton Huizinga
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Pascal Wesolek