Assembly maken van accolade beekprofiel

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Assembly maken van accolade beekprofiel werd gestart door Anton Huizinga

Posted 18 feb 2010 09:51 #967
Is het eenvoudig om met bestaande subassemblies een accolade profiel te maken zoals in bijlage staat? Of moet deze geprogrammeerd worden?
Ik had al even gekeken in de standaard elementen die bij Civil 3D geleverd worden maar daar staan volgens mij alleen complete wegdekken en sloten in.

Deze bijlage is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 10:00 #968
Ja, deze kun je zelf samenstellen uit de generic links. Je zult wel met wat hulplinks moeten werken.

Je variabele breedte komt neem ik aan voort uit lijnen in je situatie, die gebruik je als targets om vanuit te starten. Van daaruit ga je 75 cm omlaag onder een gegeven helling. Nu heb je de onderinsteek van het winterprofiel.

Vanuit de as maak je je beekprofiel. De boveninsteek van de beek verbind je met de onderinsteek van je winterprofiel middels een link to marked point.

Dit even in het kort; eea is ook afhankelijk van je exacte voorwaarden.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 10:22 #969
Ik heb nog niet zoveel ervaring met assemblies dus het klinkt nog een beetje wazig voor mij :-)

De breedte ligt vast. Eerst een paar km 20m breed, bij een vertakking waar een ander deel aansluit wordt het 60m breed en verderop een paar km lang 100m breed.

Welke subassemblies heb ik voor elke lijn nodig? Die LinkToMarkedPoint heb ik gevonden. Maar dan moet ik op de knikpunten ook een MarkedPoint plaatsen lijkt me.
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 10:54 #970
Als je een vaste breedte hebt, wordt het verhaal wat eenvoudiger. Je kunt dan vanuit de as beginnen met een "link slope & vertical deflection" (talud sloot), dan een "link width and slope" (winterbed) en dan een "link target to surface" (aansluiting maaiveld).

De breedte van het winterbed kun je berekenen.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Anton Huizinga
  • Anton Huizinga's Profielfoto Offline Onderwerp Auteur
  • Premium lid
  • Premium lid
  • Berichten: 106

Beantwoord door Anton Huizinga in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 11:34 #971
De laatste bedoel je Link Slope to Surface denk ik.

De subassemblies heb ik er in, en gespiegeld. Dus dat gaat wel lukken.

Nog een vraagje, in de assembly zit een origin grip en een baseline grip, en die kun je omdraaien blijkbaar. Wat doet het?

En ik neem aan dat de assembly vanuit het cirkel op een alignment geplaatst wordt, dus ik moet het hart sloot al 1.50m onder het maaiveld brengen? Of kan ik het cirkeltje van de assembly 1.50m verhogen en het hart van de beek op maaiveld leggen?
door Anton Huizinga

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

  • Jordy Brouwers
  • Jordy Brouwers's Profielfoto Offline
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • Berichten: 371

Beantwoord door Jordy Brouwers in topic Re:Assembly maken van accolade beekprofiel

Posted 18 feb 2010 11:53 #972
die grips zegt me even niks.

Je kunt de diepte aangeven door een link slope & vertical deflection. Hierin geef je een vertical defelction van -1.5 aan. en als slope 'vertical'


Dan kun je je corridor aan je maaiveld profiel hangen.
door Jordy Brouwers

Please Inloggen or een account aanmaken to join the conversation.

Moderators: Pascal Wesolek